متن استاتیک شماره 3 موجود نیست

راهنمای مراجعین

راهنمای مراجعین

گزارش حادثه

درخواست گزارش حادثه بهتر است بعد از تکمیل عملیات آتش‌نشانی و بررسی‌های اولیه حادثه انجام شود. معمولاً لازم است که گزارش حاوی تمام جزئیات و بررسی‌های مربوط به حادثه باشد، بنابراین ممکن است یک تا چند روز زمان نیاز داشته باشد.

بله، گزارش آتش‌نشانی به‌ویژه برای شرکت‌های بیمه اهمیت زیادی دارد. این گزارش به عنوان مدرک رسمی برای اثبات وقوع حادثه و بررسی میزان خسارات وارد شده به بیمه‌گذار استفاده می‌شود. برخی از شرکت‌های بیمه ممکن است از گزارش آتش‌نشانی برای تعیین مسئولیت و میزان خسارت کمک بگیرند.

کپی کارت شناسایی • آدرس و شماره تماس • اطلاعات مربوط به حادثه • ارائه سند مالکیت ملک مسکونی یا تجاری (ارائه قولنامه در صورت مستأجر بودن) • ارائه کارت خودرو وسیله نقلیه • ،معرفی نامه ارگان در صورت بروز حوادث اماکن دولتی

در صورتی که نسبت به گزارش حادثه آتش‌نشانی اعتراضی دارید، می‌توانید طی درخواستی مکتوب به رئیس سازمان، درخواست کارشناسی مجدد و اعزام کارشناس را مطرح فرمایید. لازم به ذکر است که کارشناسی مجدد مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود.

گزارش حادثه آتش‌نشانی معمولاً پس از پایان عملیات اطفاء حریق و جمع‌آوری اطلاعات توسط آتش‌نشانی تهیه می‌شود. زمان صدور گزارش ممکن است متغیر باشد، اما معمولاً تهیه آن ممکن است از یک تا چند روز طول بکشد، بسته به پیچیدگی حادثه و فرآیندهای داخلی آتش‌نشانی.

در حوادثی که نیروی عملیاتی سازمان آتش نشانی در محل حادثه حضور پیدا کند و درخواستی از طرف حادثه دیده برای کارشناسی مجدد ثبت نگردد هزینه ای اخذ نخواهد شد.در مواردی که خارج از محدوده ی عملیاتی باشد و نیروی عملیاتی به محل حادثه اعزام نشده باشد یا تماسی باسازمان آتش نشانی برقرار نشده باشدو یا درخواست کارشناسی مجدد ثبت گردد هزینه مصوب با توجه به تعداد کارشناسان و زمان کارشناسی باید پرداخت شود.

گزارش حادثه آتش‌نشانی معمولاً شامل اطلاعات زیر است: • تاریخ و زمان وقوع حادثه • مکان دقیق حادثه • علت اولیه آتش‌سوزی (در صورت شناسایی) • نوع ساختمان و ویژگی‌های آن • اقدامات آتش‌نشانی انجام شده • خسارات مالی و جانی • وضعیت ایمنی ساختمان یا محل وقوع حادثه • اسامی مصدومین و متوفی و نوع آسیب

برای دریافت گزارش حادثه آتش‌نشانی، باید به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی واقع در خیابان طالقانی مراجعه کنید. معمولاً این گزارش‌ها از طریق مراجعه حضوری به بخش‌های مربوطه قابل دریافت هستند.

پایانکار

بله، برای دریافت پروانه ساخت، باید تأسیسات آتش‌نشانی مطابق با مقررات ملی ساختمان و استانداردهای ایمنی در پروژه گنجانده شود. این تأسیسات شامل سیستم‌های اعلام حریق، خاموش‌کننده‌های دستی و سیستم‌های اطفای حریق ، حفاظ و نرده استاندارد ، جعبه کمکهای اولیه ،..است. پیش از صدور پروانه ساخت، معماری ساختمان باید تاییدیه‌های ایمنی از آتش‌نشانی دریافت کند.

در صورت تغییرات ساخت‌وساز یا نوسازی در ساختمان، ممکن است نیاز به انجام بازدید دوباره از سوی آتش‌نشانی باشد. برای اطمینان از انطباق با استانداردهای ایمنی آتش‌نشانی، بازدیدهای دوره‌ای نیز ممکن است لازم باشد.

بدون دریافت پایانکار آتش‌نشانی، امکان بهره‌برداری قانونی از ساختمان وجود ندارد. این موضوع می‌تواند مانع از دریافت خدمات شهری، تأسیس پروانه کسب، یا فروش ملک شود. همچنین ممکن است در صورت بروز حوادث، مسئولیت‌های قانونی برای مالک ساختمان ایجاد شود.

هزینه‌های صدور پایانکار آتش‌نشانی شامل هزینه‌های بازدید، بررسی مدارک و صدور گواهی است. این هزینه‌ها بسته به نوع ساختمان و خدمات مورد نیاز متغیر است.

مدت زمان صدور پایانکار بستگی به تکمیل مدارک، انجام بازدید ایمنی و هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط دارد. معمولاً پس از ارائه مدارک کامل و انجام بازدید، این فرایند بین 5 تا 10 روز کاری به طول می‌انجامد.

بله، تمامی مشاغل و کسب‌وکارها، به‌ویژه در ساختمان‌هایی که بیش از یک واحد دارند یا در مناطق با تراکم جمعیتی بالا قرار دارند، موظف به نصب و رعایت تأسیسات ایمنی آتش‌نشانی هستند. صدور پروانه کسب یا تأسیس هر نوع کسب‌وکار جدید، معمولاً مشروط به تأسیسات ایمنی از جمله سیستم‌های اعلام و اطفای حریق است.

بله، دریافت پایانکار آتش‌نشانی برای تمامی ساختمان‌ها، اعم از مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی الزامی است. این پایانکار تأیید می‌کند که ساختمان از نظر ایمنی آتش‌نشانی مطابق با استانداردهای لازم است و برای استفاده ایمن از آن مشکلی وجود ندارد.

1- نامه استعلام شهرداری مناطق مربوطه از آتش نشانی، 2- نصب تأسیسات ایمنی (سیستم‌های اعلام و اطفای حریق، درب‌های ضد حریق و ...)، 3-درخواست بازدید کارشناسی برای تایید تجهیزات نصب شده ، 4-فاکتورتجهیزات نصب شده وتاییدیه ایمنی تأسیساتی که توسط شرکت‌های معتبر نصب و تأسیس شده‌اند .

برای دریافت پایانکار از آتش‌نشانی، ابتدا باید نامه استعلام شهرداری مناطق را دریافت و به همراه مدارک مورد نیاز را به سازمان آتش‌نشانی ارائه دهید. این مدارک معمولاً شامل تأسیسات آتش‌نشانی (مانند سیستم اعلام حریق، خاموش‌کننده‌ها و ...) و سایر مستندات مرتبط است. پس از بررسی مدارک و انجام بازدید ایمنی، اگر شرایط ایمنی ساختمان مطابق با مقررات باشد، پایانکار صادر می‌شود.

دسته2

جواب سوال 2

دسته1

جواب تست 3-

جواب سوال1

تنظیمات قالب